Leoš Janáček - In the Mists / V mlhách 13:35
1. Andante 3:14
2. Molto adagio 3:51
3. Andantino /att./ 2:27
4. Presto. Meno mosso 3:57
Leoš Janáček - On an Owergrown Path / Po zarostlém chodníčku 17:30
5. II. set / řada - Andante 3:26
6. II. set / řada - Allegretto-Presto 2:37
7. II. set / řada - Piu mosso (Paralipomena) 2:54
8. II. set / řada - Vivo (Paralipomena) 2:47
9. II. set / řada - Allegro-Adagio (Paralipomena) 5:35
Bohuslav Martinů - Tři české tance (Trois Danses tchéques), H. 154 8:24
10. Obkročák (Tempo di Polka) 2:43
11. Dupák (Allegro con brio 2:53
12. Polka (Rubato-Tempo di polka) 2:45
Bohuslav Martinů - Fantazie et Toccata, H. 281 15:45
13. Fantaisie (Andante - Moderato - Poco allegro - Allegro - Andante) 7:54
14. Toccata (Allegro) 7:47
Igor Ardašev piano
Studio stereo digital recording, 1999.
Brněnský klavírista Igor Ardašev (1967) má dnes mezi mladými českými interprety dominantní postavení a každé jeho vystoupení právem vzbuzuje mimořádnou pozornost a posléze i ohlas. Nejnovějším Ardaševovým projektem pro Supraphon je sólový recitál s výhradně českým repertoárem. Jako Moravan se popral s letitou tradicí janáčkovské interpretace a učinil tak nebojácně a zároveň s jasným vědomím pokory vůči skladateli. Jeho pojetí určitě vyvolá řadu polemických reakcí, a to je dobře: Ardašev je schopen rozvířit stojaté vody českého hudebního konzervativismu a učinit tak s nejvyšší uměleckou odpovědností. Svou virtuozitu mohl uplatnit v nejobtížnějším a nejefektnějším díle Bohuslava Martinů - ve Fantazii a Toccatě. Dramaturgii korunují vděčné Tři české tance, jakási Martinů "hommage a Smetana", uctivá, ale hrdá a původní.
(Supraphon 1999)
Parametr | Hodnota |
format | CD audio |