1. Antonín Dvořák - Symphonic Variations for Large Orchestra, Op. 78 B.70 00:21:58
2. Antonín Dvořák - Scherzo capriccioso for Large Orchestra, Op. 66, B 131 00:14:01
Antonín Dvořák - Legends, Op. 59, B 122 00:40:39
3. I.: in D minor (Allegretto non troppo, quasi andantino) 00:03:23
4. I.: in G major (Molto moderato) 00:04:18
5. I.: in G minor (Allegro giusto) 00:04:06
6. I.: in C major (Molto maestoso) 00:05:44
7. I.: in A flat major (Allegro giusto) 00:04:23
8. II.: in C sharp minor (Allegro con moto) 00:05:11
9. II.: in A major (Allegretto grazioso) 00:02:47
10. II.: in F major (Un poco allegretto e grazioso) 00:03:45
11. II.: in D major (Andante con moto) 00:02:33
12. II.: in B flat minor (Andante) 00:04:02
Czech Philharmonic Orchestra
Charles Mackerras conductor
The staple repertoire of Czech symphonic music, wherein the work of Antonin Dvorak (1841 - 1904) has constituted one of the essential parts if not the outright dominant one, simply has to figure in the catalogue of the premier Czech record label not only in its completeness, but also in state-of-the-art technological shape. Hence also Supraphonś standing policy of returning in moreor less regular cycles to items already featured in its catalogue. Apart from the obvious ambition to obtain flawless sound and technical parametres, it has proved just as vital to keep the high artistic standards set for and by Supraphon recordings. Here, this perennial concern was translated into the engagement for this project none less than foremost expert on Czech music in general and Dvorakś work in particular, pupil of Vaclav Talich, Australian-born conductor living in Britain, Sir Charles Mackerras (b. 1925). The Czech Philharmonic Orchestra has always felt perfectly at home with Dvorakś symphonic output, interpreting them with true mastery and dedication. The outcome of their work together this time out definitely deserves your full attention.
Kmenový repertoár české symfonické hudby, jehož je dílo Antonína Dvořáka (1841-1904) jednou z podstatných součástí, ne-li přímo dominantou, musí mít největší česká gramofonová firma ve svém katalogu nejen v úplnosti, ale nota bene v úplnosti na technické výši současné doby. Proto také Supraphon více méně pravidelně nahrává repertoár, který se již kdysi v katalogu objevil. Vedle snahy o dokonalý zvuk a technickou kvalitu je také nezbytné nesnižovat vysokou interpretační laťku supraphonských nahrávek: proto také došlo k rozhodnutí, neangažovat nikoho menšího než předního světového znalce české a zvláště Dvořákovy hudby, ve Velké Británii žijícího australského dirigenta, Talichova žáka sira Charlese Mackerrase (*1925). Česká filharmonie se při tlumočení mistrně a vděčně instrumentovaných Dvořákových symfonických děl odevždy cítí jak ryba ve vodě, a tak výsledek určitě stojí za vaši mimořádnou pozornost.
(Supraphon 2002)
Property | Value |
format | CD audio |