Miloš Bok - Anděl Páně - soundtrack k filmu
1. Prolog 1:12
2. Adeste Fideles - triumfální 2:33
3. Dorotka a Pán Bůh 1:19
4. Krásný útěk 0:59
5. Taková nebeská pohoda 1:42
6. Zamilovaná Dorotka 1:55
7. Hněv boží 2:19
8. Smutný anděl 1:37
9. Radostná psí smečka 1:08
10. Na zemi 1:17
11. Úprk z hradu 0:44
12. Dorotka a anděl 1:31
13. Na hradě I 2:59
14. Na hradě II 1:14
15. Proměny 2:47
16. Očekávání Panny Marie 4:14
17. Adeste Fideles - andělské 1:44
18. Dorotka a Maxmilián 1:09
19. Dorotčiny smutky 2:02
20. Litanie a svítání 1:03
21. Litanie a přípravy svatby 1:39
22. Litanie a Valse Allegro 2:00
23. Thema - Coda 2:47
24. Happyend 2:04
25. Adeste Fideles - rozloučení 1:13
26. Litanie a titulková hudba 2:36
27. Song Angelus Domini 1:42
Pavla Milcová zpěv
Čeští symfoničtí sólisté
Miloš Bok dirigent
Padesát minut velké symfonické hudby je v českých podmínkách posledních let jen stěží představitelnou skutečností. Diváci a posluchači zvyklí na slavná hudební čísla klasiků hollywoodského filmu budou zcela jistě překvapeni, že monumentální drtivý zvuk, symfonické pojetí subtilních a vrcholných emocí i bizarní moderní postupy za použití rozsáhlého zvukového aparátu orchestru mohou vzniknout i ve Studiu A na pražských Kavčích Horách. Srovnáme-li podmínky vzniku, potom každého ohromí suverenita, s jakou se Bok jako autor hudební složky filmu ujal samotného dirigentského nastudování, na kterém se v prvních dnech měsíce září podílelo 65 hudebníků orchestru Čeští symfoničtí sólisté a padesátičlenný Ústecký dětský sbor. Bokova hudba však zůstává zcela originální a svá, taková jakou ji známe z jeho autorských děl. Na rozdíl od běžných zvyklostí není pouhým náladotvorným stimulátorem na pozadí, ale symfonická stavba žije zcela vlastním životem a paralelně plyne s filmem. Místy se stává rovnocennou vypravěčskou složkou přímo úměrnou vážnosti zpracovávaného dramatického tématu. Nahrávka obsahuje několik mnohaminutových ploch i rozsáhle instrumentovanou latinskou koledu „Adeste Fideles". Ústecký dětský sbor se představí v subtilní a meditativně postavené části latinsky zpívaných litanií za doprovodu varhan a lesního rohu a kromě toho v některých výrazových momentech filmu. Na závěr se divákům zopakují všechna hlavní hudební témata společně v jednom hudebním celku při závěrečných titulcích. Zvláštností bude i popová verze thematu v titulkové písni „Angelus domini“, kde se vedle hlasu Pavly Milcové uplatní i samotný skladatel. Spolupráce režiséra Jiřího Stracha s Milošem Bokem není náhodná; Strach je již více než jedno desetiletí velkým příznivcem Bokovy duchovní hudby a v posledních letech opakovaně neváhal svého kolegu-umělce lidsky i umělecky podpořit.
Property | Value |
format | CD audio |