1. Fracanapa (Ástor Piazzolla/aranžmá Tomáš Ille)
2. Escualo (Ástor Piazzolla/aranžmá Tomáš Ille)
3. Tango Etude No. 1 (Ástor Piazzolla/aranžmá Radek Baborák)
4. Michelangelo 70 (Ástor Piazzolla/aranžmá Radek Baborák)
5. Tango Etude No. 4 (Ástor Piazzolla/aranžmá Radek Baborák)
6. Fuga y Misterio (Ástor Piazzolla/aranžmá Radek Baborák a Tomáš Ille)
7. Tango Etude No. 3 (Ástor Piazzolla/aranžmá Radek Baborák)
8. Butcher's Death (Ástor Piazzolla/aranžmá Tomáš Ille)
9. Milonga del Ángel (Ástor Piazzolla/aranžmá Radek Baborák)
10. Tango del Diablo (Ástor Piazzolla/aranžmá Radek Baborák)
11. Resurrección del Ángel (Ástor Piazzolla/aranžmá Tomáš Ille)
12. Tanti anni prima (Ave Maria)
Radek Baborák - French horn, artistic director
Petr Valášek - bass clarinet & alt saxophone; Bence Bogányi - bassoon; Miriam Rodrigez Brüllová - guitar; Václav Krahulík - piano; Dalibor Karvay - 1st violin; Martin Bačová - 2nd violin; Karel Untermüller - viola; Hana Baboráková - cello; David Pavelka - double bass; Jiří Stivín Jr. - percussion
The phenomenal French-horn player Radek Baborák comes with a new album (his second on Animal Music) featuring music by the Argentine composer Ástor Piazzolla, in arrangements that were tailor-made for his eleven-member ensemble which unites foremost Czech and international players. Piazzolla’s music – which listeners all over the world know as a one of the purest expressions of “tango nuevo”– does not feature French horn. Radek Baborák, however, continues on his pioneering mission of an arranger and a performer of Piazzolla’s work in atypical line-ups. The role of the bandoneon – traditionally the carrier of the Argentine-tango sound – is here taken over by the French horn, the bass clarinet, violin and piano. Baborák thus succeeds in reaching his desired aim, which is not to sound as one of the many “revival bands” of Piazzolla’s own legendary quintet. Instead, the arrangements let the music itself stand out and they highlight the masterful invention of Piazzolla who was able to combine in his compositions great expressivity and exulted passion with melancholy and humbleness. All those qualities remain at the heart of the interpretation by Radek Baborák Orquestrina while they are taken to a whole new level in this recording based on perfect harmony and vigorous interpretation.
Fenomenální hornista Radek Baborák přináší na svém novém albu skladby argentinského skladatele Ástora Piazzolly v úpravách ušitých na míru jeho jedenáctičlennému souboru, složenému z vynikajících domácích i zahraničních hudebníků. Ačkoli Piazzollova hudba, která je pro posluchače po celém světě synonymem pro „tango nuevo“, neobsahuje party pro lesní roh, Radek Baborák pokračuje ve své průkopnické cestě aranžéra a interpreta Piazzollova díla v netypickém obsazení. Roli bandoneonu, tradičního nositele zvuku argentinského tanga, přebírají lesní roh, basklarinet, housle a klavír. Baborákovi se tak daří dosáhnout kýženého záměru, tedy nebýt jen dalším z „revival bandů“ Piazzollova legendárního kvinteta, ale dát vyniknout samotným skladbám a mistrovské invenci Piazzolly, který dovedl na malé ploše dosáhnout velkého výrazu, exaltovanosti i vášně v kontrastu s melancholií a pokorou. To vše v jeho hudbě v podání souboru s názvem Radek Baborák Orquestrina zůstává, povýšeno na novou zvukovou úroveň prostřednictvím dokonalé souhry a energické interpretace.
(Animal Music 2019)
Property | Value |
format | CD audio |