Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) - Eine kleine Nachtmusik. Serenade No. 13 in G major for String Orchestra, K. 525 b (1787) 18:32
1. I. Allegro 6:17
2. II. Romance. Andante 6:14
3. III. Menuetto 2:16
4. IV. Rondo. Allegro 3:44
Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840–1893) - Serenade in C major for String Orchestra, Op. 48 (1880) 28:53
5. I. Pezzo in forma di sonatina 9:14
6. II. Waltz 3:59
7. III. Elegy 8:06
8. IV. Finale. Teme russo 7:31
Wolfgang Amadeus Mozart - Divertimento in D major for String Orchestra, K. 136 (1772) 14:27
9. I. Allegro 6:18
10. II. Andante 4:14
11. III. Presto 3:48
Czech Chamber Orchestra, conductor Josef Vlach
Stereo studio recordings (1-4) Studio Domovina 3.3.1960, (5-8) Rudolfinum 1.10.-4.10.1964, (9-11) Studio Domovina 23.2.1960
Serenády a divertimenta jsou vícevětá instrumentální díla, která už v 18. století sloužila k rozptýlení a pobavení, což je v překladu význam slova divertimento, a byla provozována jako večerní hudba, většinou pod širým nebem. Serenáda G dur Malá noční hudba je Mozartovou poslední serenádou a snad jeho nejpopulárnější skladbou vůbec. Skladatel ji komponoval v jednom jediném dnu - 10. srpna 1787 - ve Vídni a podle úspěchu, jejž dodnes tato skladba sklízí, jej toho dne skutečně políbily Múzy. Serenáda C dur pro smyčcový orchestr Petra Iljiče Čajkovského vznikla v podobně šťastné hvězdné hodině, a nejen proto není programové spojení obou děl Mozartových s Čajkovského Serenádou na tomto disku náhodné: Čajkovskij studoval skladebný styl druhé poloviny 18. století zejména na Mozartových dílech, která velmi obdivoval, a v první části se proto poklonil jeho géniu. Všechny skladby na této nahrávce patří ke kmenovému repertoáru komorních orchestrů a my můžeme obdivovat muzikalitu Josefa Vlacha, dirigenta Českéhokomorního orchestru, a jeho cílevědomost při hledání esteticky i technicky optimálního interpretačního názoru. Předkládaný titul je jedním z nejstravitelnějších supraphonských produktů vážné hudby vůbec a my jej neváháme doporučit i těm, kteří mají s uměleckou hudbou zatím méně zkušeností a vědí, že by ke konzumaci delších a závažnějších hudebních ploch zatím nenalezli dostatečný potenciál soustředění.
(Supraphon 2001)
Property | Value |
format | CD audio |